Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwsbrief 9 - 1 juli 2018
Prettige vakantie!
Met trots kunnen we zeggen dat onze lijst volledig is. We stellen dan ook graag de 3 laatste nieuwkomers aan u voor.
Dieter D’Halluin (42) is afkomstig uit Meulebeke (West-Vlaanderen) en woont al ruim 11 jaar in Opwijk, gelokt door de liefde. Eerst een negental jaar op de Klei en sinds een tweetal jaar in de Dageraadweg. Dieter is gehuwd met Ellen De Leener en samen hebben ze twee kinderen, Mirthe (9) en Frone (7). Beroepshalve werkt Dieter in de Experimentele Pilot Plant van Pfizer Puurs. In zijn vrije tijd is hij veelal te vinden in zijn tuin of aan het toeren met de koersfiets. Dieter wil zich de komende jaren vooral inzetten door mee te denken hoe de sportinfrastructuur verbeterd kan worden en de Opwijkse wegen verkeersveiliger/verkeersvlotter gemaakt kunnen worden.
Pierre Vanderborght (64) is geboren en getogen te Droeshout Mansteen. Toen hij in het huwelijksbootje stapte met Josephine Van Belle, verhuisde hij even naar buurtgemeente Buggenhout –Opstal. 6 jaar later keerde hij terug naar zijn geboortegrond Mansteen waar hij sinds 1982 woont. Zij hebben 2 volwassen kinderen, Dries en Lise. Pierre was in zijn actieve loopbaan als industrieel ingenieur werkzaam bij het vroegere ministerie van openbare werken en later bij de Regie der gebouwen waar hij tot zijn aan zijn rustpensioen verantwoordelijke was voor elektromechanische installaties in de gebouwen. Rustpensioen staat voor Pierre niet voor rust. Sinds 43 jaar is hij actief bij toneelvereniging Sterrenregen waar hij spelend lid is, actief is in decorbouw, penningmeester en ook wel manusje van alles. Ook de buurt ligt hem nauw aan het hart. Hij was er in 1984 bij toen het buurtcomité Mansteen - kermis organiseerde en zit nu mee aan het roer van het buurtcomité “ManSteenVeld”. Sinds 1985 is Pierre ook actief bij de processie waar hij nu mee stapt als Paulus bij de geleerden en zijn medewerking verleent bij het organiseren van de grime.
Martine Bosteels (51), beter gekend als ‘Martine van Jef Van Mulders’ werd geboren en getogen in Baardegem. Maar zij bracht een groot deel van haar jeugd door in Opwijk. Zij deed ook haar middelbare school in Opwijk.
Haar echtgenoot -Jef Van Mulders- is nog steeds gekend als agent op rust in Opwijk. Samen met hun dochter, Kato, wonen ze in de Hollestraat. Beroepshalve werkt zij in het VKO als keukenverantwoordelijke. Tevens doet zij ’s morgens de busbegeleiding bij het leerlingenvervoer te Opwijk. Martine is ook de schoonzus van Gust Van Mulders, ere-schepen. Thema’s zoals ‘het groen’ en het sociale aspect liggen haar nauw aan het hart. Het groen in Opwijk wil zij bewaard zien in plaats van het veelvuldig bijbouwen. Blijvend oog hebben voor de sociaal zwakkeren en het gezin is een tweede speerpunt voor haar.
Onze volledige lijst!
22 DE VIS Albert
23 VAN BIESEN - VAN DER BORGHT Lutgard
Met 90 Opwijkenaren naar de gezinsdag in Bobbejaanland

De gezinsdag was een schot in de roos. Tijdens een zonovergoten dag, genoten jong en oud van talrijke attracties in Bobbejaanland. Een geslaagde editie! Op naar volgend jaar!
250 euro voor OVK en de Palliatieve zorgeenheid Asse
Op de rommelmarkt op en rond de Dries verkochten we allerlei spullen, waarvan we de opbrengst (250 euro) aan Ouders van verongelukte Kinderen (OVK) en aan Palliatieve eenheid van het OLV-ziekenhuis in Asse schenken. Elk goed doel zal eerstdaags 125 euro ontvangen. Wat we niet verkocht kregen, werd gedoneerd aan de Kringloopwinkel en 't Kapstokske.
Op zaterdag 30 juni overhandigden we het bedrag aan beide organisaties. Een dikke dank-u-wel aan iedereen die zijn steentje heeft bijgedragen!
Ouders van verongelukte kinderen (OVK)
Palliatieve eenheid Asse
Fun met JOOP op kamp

De laatste week van het schooljaar komt er aan en de grote vakantie loert ook al om de hoek. Grote vakantie betekent ook dat alle Opwijkse jeugdbewegingen op kamp gaan. JOOP steunt graag alle Opwijkse jeugdbewegingen onder de vorm van een speelpakket dat ze mee kunnen nemen op kamp. Deze box bevat allerlei speelgoed zoals een zwembad, opblaasbare bal, boomerang, voetbal, waterballonnen, stoepkrijt, waterpistool,… kortom vanalles om zich te amuseren. Wij wensen alle jeugdbewegingen dan ook een super leuk kamp! Geniet ervan!

Enkele activiteiten waar onze kandidaten aanwezig waren
Klamotfeesten
Sint-Paulus paardenprocessie
Supporteren voor onze Belgen
Jaarmarkt
Criterium KOTK - t'Groot Verzet
Rockwijk
Komt deze nieuwsbrief steeds in je spam -of ongewenste mail folder te zitten? Zet dan het volgende e-mail adres in je contacten en het probleem zou moeten opgelost zijn: cdenvopwijkmazenzele@gmail.com. Zo mis je geen enkele nieuwsbrief!
Wilt u deze nieuwsbrief niet meer ontvangen? Uitschrijven kan op eender welk moment.