Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwsbrief 8 - 3 mei 2018
Vitamine CDenV
Tijdens het carnavalsweekend tekende CD&V present in de reclamestoet. Onze vitamine CDenV viel enorm in de smaak waardoor de appelsienen in een mum van tijd waren uitgedeeld. Ook met onze CD&V Karavaan hadden we veel ‘bezienst’ en kregen we vele positieve reacties achteraf.
Nieuws uit de gemeenteraad
Het voorstel van raadslid Anja Haverals om alle gemachtigde opzichters van alle Opwijkse scholen te vergoeden door de gemeente, werd weggestemd door de meerderheid. Een gemiste kans. We blijven ijveren voor veilige schoolomgevingen!
CD&V, midden de mensen
Verder gingen we de vele vrijwilligers en het bestuur van voetbalclub EMO aanmoedigen bij de bouw van hun nieuwe kantine, staken we onze seniorenvereniging OKRA een hart onder de riem tijdens hun vieruurtje en hielpen we een handje op het ontbijt tijdens de dag van de medewerker voor gemeente en -OCMW personeel.
Nieuwe namen op de lijst
Bart Van Biesen (55) is geboren en getogen in Droeshout.
Hij woont op de Steenweg op Vilvoorde en is gehuwd met juf Els Wermoes (De Lettertuin). Samen hebben ze 2 volwassen kinderen: Bram en Jana.Beroepshalve is hij Accountmanager bij 'Exmore Cable & Wire Production Equipment' in Beerse. In zijn vrije tijd is Bart webmaster en spelend lid bij Toneelvereniging Sterrenregen te Droeshout.
Albert De Vis (62) is afkomstig uit Nijverseel maar woont al geruime tijd in de Esp. Na 42 jaar actieve dienst in de financiële sector, geniet hij nu van een welverdiend pensioen. Albert is al meer dan 45 jaar actief binnen de Nijverseelse toneelkring 'De Bloeiende Wijngaard'.
Sinds 1972 is hij ook actief binnen de processie (eerst als soldaat) en sinds het jaar 2000 is hij de drijvende kracht achter de groep van de wagenbouwers. Tevens is Albert mede-oprichter van het buurtcomité van de Esp waar hij woont met zijn vrouw Diane. Albert heeft 2 kinderen en is de fiere opa van 2 kleinkinderen.

Hans Van Den Eynde (37) woont al ruim 13 jaar in de Foksveldstraat te Opwijk samen met zijn vrouw Els Debrucker (dochter van Guido Debrucker) en hun zonen Brend en Mats. Hans is afkomstig uit Strombeek-Bever/Grimbergen en belandde in Opwijk door de 'liefde van zijn leven'. Hun kinderen zitten beiden in jeugdbeweging Heiveld en sporten bij AC Opwijk en volleybalclub Opwijk. De hobby van Hans en Els is kubben. Hij is voorzitter van 'Bekubbstderop' en medeorganisator van het Bekubbstderop paastornooi dat internationale faam geniet. In het verleden was Hans 3 jaar lang vrijwilliger bij de Responsible Young Drivers, waarvan 1,5 jaar als voorzitter van de afdeling Vlaams-Brabant. Vele Opwijkenaren kennen Hans als de sympathieke treinbegeleider bij de NMBS, die zijn job met hart en ziel uitoefent.
Dit trio wil van Opwijk een echte 'bruisende gemeente' maken met aandacht voor cultuur, sportinfrastructuur en veiligheid ook in de buitenwijken!

WELKOM IN ONS SUPERTEAM!
CD&V Gezinsdag
Op zaterdag 26 mei is het weer zover: onze jaarlijkse CD&V-Gezinsdag. Dit jaar trekken we naar Bobbejaanland, een uitdagend pretpark waar er voor iedereen wel iets te beleven valt. Naast tal van spannende attracties wordt er nog bijkomende animatie voorzien in het park.
CD&V Opwijk-Mazenzele deelt opnieuw 90 gratis tickets uit! Net als vorig jaar wordt er vanuit Opwijk een bus ingelegd.
Opgelet deze plaatsen zijn beperkt! Eerst komt, eerst maalt.
Meer info + inschrijven via jeroeneenens@hotmail.com
of 0471/49 23 41
Spaghetti avond JOOP
Op 5 mei organiseert JONG CD&V OPWIJK (alias JOOP) haar eerste spaghetti-avond. U kan kiezen uit heerlijke bolognaise of veggie en afsluiten met een lekker dessert.
Alle info nog eens op een rijtje:
 - Wanneer? zaterdag 5 mei
 - Waar? MAI Opwijk
 -  Hoe laat? Vanaf 17u30 iedereen welkom
Gratis tombola!
Hopelijk tot dan!
JOOP
Komt deze nieuwsbrief steeds in je spam -of ongewenste mail folder te zitten? Zet dan het volgende e-mail adres in je contacten en het probleem zou moeten opgelost zijn: cdenvopwijkmazenzele@gmail.com. Zo mis je geen enkele nieuwsbrief!
Witl u deze nieuwsbrief niet meer ontvangen? Uitschrijven kan op eender welk moment.