Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
Nieuwsbrief 4 - 2 januari 2018
Nieuwjaarsreceptie - zaterdag 20 januari 2018
Een nieuw jaar, een nieuw begin en weer heel wat in petto! Eerst en vooral wensen wij u dan ook een gelukkig en smaakvol 2018!
We zetten het jaar goed in met een drankje en een hapje op onze nieuwjaarsreceptie. Deze gaat door op zaterdag 20 januari 2018 in Feestzaal Teaterhuyse (Gasthuisstraat 14, 1745 Opwijk). We vieren dit in het gezelfschap van niemand minder dan Minister van justitie Koen Geens. Ook JOOP zal dit jaar opnieuw een egelprijs uitreiken aan een verdienstelijke Opwijkenaar(s)!
Bevestig je aanwezigheid door een mail te sturen (voor 15 januari) naar onze secretaris Liesbeth Vervloet (liesjevervloet@hotmail.com) of een telefoontje te plegen naar onze voorzitter Willy Segers (0475 / 36 13 33) of lijsttrekker Jeroen Eenens (0471 / 49 23 41). Wij hopen u te mogen verwelkomen!
December werd warm in Opwijk …
Tijdens de warmste week van Music for Life werden er ook in Opwijk tal van inzamelacties georganiseerd voor het goede doel. Ook het Dagverzorgingscentrum ' t Zonnedal van het OCMW Opwijk deed mee met de warmste week. Zij organiseerden voor het personeel en bestuur onder meer een lunch ten voordele van de Demoucelle Parkinson Charity vereniging. Onze mandatarissen steunden met plezier deze warme actie.
Brandweermannen gehuldigd.
Tijdens het jaarlijks ‘Barbarafeest’ van ons lokaal brandweerkorps in Feestzaal ‘t Notelaarshof, werden er diploma’s uitgereikt aan de verdienstelijke brandweermannen (en 1 vrouw) van het afgelopen jaar. Zoals steeds was de fractie van CD&V Opwijk-Mazenzele sterk vertegenwoordigd om iedereen een hart onder de riem te steken en mee de diploma’s uit te reiken. Proficiat aan iedereen!
Afscheid van ‘Eliane van ’t Spechtes’.
December werd ook de ‘uitwuifmaand’ van Eliane Laurent.                        Eliane belandde eind 1991 achter de toog van de cafetaria van Hof Ten Hemelrijk, in Opwijk beter bekend als ’t Spechteshof. Eerder stond ze ook al acht jaar in het Sint-Pauluskaffee en twee jaar in ’t Obstakel. Op aanraden van wijlen Frans De Baerdemaeker, zaakvoerder van de Spar, stelde ze zich destijds kandidaat bij het gemeentebestuur. Eliane kreeg de concessie in handen en nam, samen met haar toenmalige echtgenoot, de gezellige cafetaria over. Het werd een begrip in Opwijk. Na 26 jaar nam ze afscheid. Ook vanuit CD&V brachten wij Eliane een laatste bezoek om haar te bedanken voor zoveel jaren inzet.
December, ‘kadokestijd’.
Kandidaat Prins Carnaval Jo 'Kado' hield op 21 december een kledij-inzamelactie ten voordele van vzw ‘De Helpende Hand’ in café De Plets te Opwijk. Onder het motto #makeoppekgreatagain toonde hij zijn goed hart door een inzamelactie voor kledij te organiseren. Met dit initiatief wou hij aan iedereen de kans geven om een warme kerst te beleven. Onze mandatarissen steunden massaal de actie en wensten Jo Van Malderen alvast veel succes met de prinsverkiezing in februari.