Kan je deze mail niet lezen? Klik hier
OP NAAR 14 OKTOBER... (1)
Vanaf 1 augustus zijn we begonnen aan de eindspurt naar 14 oktober, de gemeenteraadsverkiezingen 2018. Wat zal het worden? Wie zal er verkozen worden? Hoeveel zetels halen we? Meerderheid of toch terug oppositie? Allemaal vragen die we op 14 oktober en de dagen erna beantwoord zullen zien. Maar voor het zover is, houden we u op hoogte over onze verkiezingsavonturen. Met 23 toffe kandidaten zijn we enorm gemotiveerd, nog meer dan ooit zelfs. Een hechte groep mensen die maar 1 doel hebben, namelijk "Opwijk in beweging" brengen, en laat dat nu ook net onze slogan zijn.
Enkele kandidaten hebt u in de vorige nieuwsbrieven al leren kennen. Vanaf nu vertellen ze graag allemaal wat meer over zichzelf. Maak kennis met de eerste 10 helden en heldinnen op onze lijst!
Druk zeker eens door op hun naam, voor een uitgebreidere voorstelling van elke kandidaat.
U kent hem ongetwijfeld al, onze lijsttrekker Jeroen Eenens​! "Aandacht voor tradities, oog voor vernieuwing" luidt zijn motto!
Op de 2de plaats stellen we graag een oude bekende voor, Anja Haverals!  Zij draait al vele jaren mee in de Opwijkse politiek. Als directrice in het VKO luidt haar slogan logischerwijze dan ook: "Sterk onderwijs, sterke toekomst".
Ineke Robijns vervult onze top 3! Zij is ook al jaren actief in de Opwijkse politiek. Met de slogan "Voor goede zorgen met Ineke naar morgen" wil ze Opwijk in beweging zetten!
Niemand is zo actief als onze Droeshoutenaar, nummer 4 op onze lijst, Willy Segers! Om maar enkele zaken op te sommen: hij is voorzitter van het jongerenkoor Forever Young, lid en voorzitter van Sterrenregen, voorzitter van het bestuurscomité van de Vrije Lagere School De Lettertuin.... en nog zo veel meer, samengevat een heel actieve bezige bij!
Op de 5de plaats stellen we graag één van onze nieuwkomers voor, namelijk Droeshoutenaar Bart Van Biesen! Een opwaardering van de dorpskermissen en een actievere rol van de huidige cultuurraad zijn 1 van zijn stokpaardjes. Hij zet zich dan ook graag "in beweging voor een bruisend en sociaal Opwijk".
Natalie De Coninck, de eerste jongere op onze lijst prijkt op de 6de plaats. Als dochter van echte tuinbouwers weet ze hoe belangrijk open ruimten zijn voor de productie van ons voedsel en hecht ze veel belang aan het voortbestaan van onze land- en tuinbouwbedrijven. Als JOOP'er zet ze zich ook graag in "voor een jong en dynamisch Opwijk".
Onze nummer 7 is nieuwkomer Franky Van der Elst​. Bij het Opwijkse volk beter gekend als 'Soiken'. Hij vindt het belangrijk dat mensen zich belangeloos kunnen inzetten voor anderen. "IJzersterk en betrouwbaar", dat is hij!
"Geboren in een beter wijnjaar…. 1963 en dit jaar de kaap van 55 bereikt!" Zo omschrijft onze nummer 8 en huidig OCMW-raadslid zichzelf, Gwen Meskens​! Ze wil de belangen van elke Opwijkenaar blijven verdedigen en haar levensmotto is dan ook ‘Eerlijk en Degelijk’!
"Hey Ho, Let’s Go!"Dat is het motto van onze Opwijkse rocker Koen Vandensteen​, beter gekend als 'Stone'. Hij wil Opwijk écht bruisend maken op cultureel vlak, en toekijken of de Opwijkse wegen er goed bijliggen!
"Kwaliteit, creativiteit, vitaliteit." 3 woorden die onze nummer 10 perfect omschrijven! Marleen Coene​, lid van o.a. Femma, Pasar, KVLV, de Gezinsbond, de Zonnige Tuin...enz. Samengevat, stilzitten staat niet in haar woordenboek!
Vorige week lieten we ook ons eerste grote thema op het Opwijkse volk los, namelijk sport. Maak kennis met onze 1ste pijler, met bijhorend promofilmpje. Neem zeker eens een kijkje, want het is de moeite! Onze filmsterren hebben hun best gedaan. Benieuwd naar meer? Hou dan zeker je mailbox of onze website en social media kanalen in de gaten, want er volgen er nog meer! Spannend!
Ooh ja, tussen al het verkiezingsnieuws door zetten we onszelf ook nog even in beweging. Enkele sportievelingen namen, in naam van CD&V Opwijk-Mazenzele, deel aan het Opwijks Kampioenschap KuBB. De prijs van sympathiekste ploeg heeft 'Team Tsjeef' alvast binnengehaald