EREBURGEMEESTER VICTOR - VIC - EVERAET  IS NIET MEER....

Vic Everaet is vorige zaterdag 28 oktober thuis, omringd door zijn familie, vredig gestorven.

Vic vocht geruime tijd tegen een slepende ziekte; hij kon de strijd niet meer winnen.

Victor Everaet is geboren in Gooik op 28 februari 1934.

Vic Everaet was de zoon van de Gooikse burgemeester, Cyriel Everaet.

Hij huwde in december 1962 met Anneke Lindemans en kwam naar Opwijk, waar hij tot nu woonde in de Schoolstraat.

Hij werkte op verschillende ministeries en kabinetten; o.a. als adviseur van staatssecretaris Paul De Keersmaeker. Vic was ook voorzitter van "Kind en Gezin".

De politieke microbe werd hem van kindsbeen meegegeven. Hij was dan ook een Christen Democraat in hart en nieren.

Nadat echtgenote Anneke Lindemans 6 jaar gemeenteraadslid voor CVP - Opwijk was (van 1970 tot en met 1976) werd Vic, in 1977, tot gemeenteraadslid verkozen in Opwijk. Hij werd fractieleider van de partij in de gemeenteraad.

Intussen was de fusie van de gemeenten Opwijk en Mazenzele een feit.

In 1982 werd Vic opnieuw verkozen en werd vanaf januari 1983 schepen van o.a. Landbouw, Openbare Werken, Onderwijs, enz.  Vic bleef schepen gedurende meerdere ambtsperioden.

In 1995 werd Vic Everaet burgemeester van Opwijk - Mazenzele.

In 2006 stopte Vic met de actieve politiek maar bleef zich, als bestuurslid van CD & V, voor 100 % inzetten voor zijn geliefde volkspartij. Met raad en daad kruidde hij de vergaderingen van CD & V.

In 2007 kreeg Vic de welverdiende titel van Ereburgemeester van Opwijk - Mazenzele.

Hij was lid van vele verenigingen.

Vooral zijn interesse en inzet als comitélid van de Sint-Pauluspaardenprocessie heeft hij vanaf 1970 tot vóór enkele jaren met verve gedaan. Zijn medewerking aan de  Sint-Paulusprocessie was meer dan een hobby.

Vic was ook erg begaan, met een aantal diepmenselijke waarden: onder zijn impuls werden tevens heel wat nieuwe initiatieven ontwikkeld, Hij had ook aandacht voor inbreng van anderen zo  richtte in Opwijk de eerste adviesraad op: de gezinsraad ; onder zijn impuls werd de dienst cultuur uitgebouwd en de dienst mensen helpen mensen opgericht.

Vic schreef graag: de geschiedenis van zijn familie, zijn gezin, maar ook werkte hij, samen met Johan Van Wiele, aan het boek 110 jaar Sint-Paulusprocessie.

Vic reisde graag; samen met Anneke, reed hij naar zonnige oorden.

Vic  fietste graag: met vele vrienden in en rond Opwijk. Als pelgrim deed Vic  4 keer de fietstocht naar Santiago de Compostela.

Vic feestte graag: op vrijdag 9 december 2016 was Vic aanwezig op de 70e verjaardag van zijn CVP-CD&V.

Met Vic Everaet verliest CD&V - Opwijk-Mazenzele een boegbeeld van de partij. CD & V zal zijn vriendschap en goede raadgevingen missen. Vic, een man om niet te vergeten.